Merhaba Okuyucum

by Mart 21, 2008 3 yorum
Son 3 gündür zamanımın büyük kısmını okulda ve alışveriş merkezlerinde geçirdim. Yaşamının 42. gününü geride bırakmış olan bir insan yavrusu için hediyeler aldık. Kutlama olayına daldık. Aslında mevlit okutulması gerekirmiş, öyle dedi büyüklerimiz.

- Aslına bakarsanız mevlit dediğiniz şey dini bir yazıt değildir, Peygamberi övmek amacıyla yazılmıştır ve bir çok mevlit vardır, sanırım genelde Süleyman Çelebi'nin yazdığı oktuluyor.
- Sen çok biliyorsun Mimi!!
- Peki, sağolun...

Bilmiyorum ne yaptılar veya yapacaklar, ben işin yiyip içmekle ilgili kısmıyla ilgilendim açıkcası. Acaba;

-Ayrıca mevlit okunurken dini bir ibadet yapıldığının düşünülmesi yanlışmış.

deseydim, nasıl bir şekilde susturulurdum...

Saygı duyuyorum, anlıyorum...:)

_______________________________________

Son günlerde malum kapatma davasını konuşuyoruz okulcana,ailecene,kendimcene... Ben tamamen karşıyım bu olaya, çok yanlış bir hareket olduğunu düşünüyorum, hatta dünya arenasında "malum" elalemin bize popolarıyla gülüyor olduğunu biliyorum. Demokrasiyi ezenlere demokrasiyi ezerek cevap yetiştirmeye çalışıp, ekmeğe yağ sürmek sadece bizim aydınlarımızın yapabileceği bir işti zaten Mimiciğim diyorum kendime. Aklıma dekanlarımız, rektörlerimiz geliyor. Üzülüyorum.

Babamın lafı geldi aklıma.

-Çok eminsin kendinden kızım, bu kadar emin olma herşeyden. Kendinden bile...

Çok kızmıştım bu lafa o zamamlar, şimdi anlıyorum.

_______________________________________


Anlatmak istediğim çok şey var.

Yavaş yavaş...

mimi wonka

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

3 yorum:

Cem dedi ki...

İlk bahsettiğin düşüncelerin hoşuma gitti, destekliyorum eheh..

İkinci bahsettiğin mevzuda ise; kahrolsun demokrasi diyorum ben direk. Çünkü demokrasi, demokratik olarak yaşayabilen ülkeler/insanlar için güzel bir sistemdir. Bizim ülkemizde demokrasi gibi bir şey mümkün değildir. Çekirdek ailenizden tutun, devletin en yüksek merciilerine kadar göreceksiniz ki bu ülkenin demokrasisi tamamen sözde demokrasidir.

Bu ülkede demokrasi ezilen tarafın aklına gelir sadece. Yarın ezilenler iktidar olduklarında onlar da ezmeye başlayacaklar kesinlikle anti-demokratik bir şekilde. Bu böyle sürüp gidecek. Demokrasi düşünülünce, eyvallah güzel sistem, ancak bizim için değil. 85 yıllık Türkiye Cumhuriyeti olarak hala demokrasinin ne olduğunu kavrayamamış bir toplumuz ve bu böcek kafalı insanlarımızla pek kavrayabileceğimizi de sanmıyorum.

Ülkenin bir yarısı Kürtler ezilmesin, onlarda bizden biri, onlar da T.C. vatandaşı diyor, diğer kısmı hanuna kodumun Kürdü diyor. Ve biz demokratik bir ülke olduğumuzu iddia ediyoruz. Ki bunca hakaret karşısında isyan çıkaran Kürtleri de öldürüyoruz.

Kahrolsun demokrasi abicim. 3209480923 tane partin olursa onun 1561 katı ses çıkaran kafan olur.

Alässe_isis dedi ki...

yorum güzel efenm +1 demokrasi olayına girmek artık pek de sağlıklı bir iş değil. bir yandan düşünce özgürlüğü de var tabi. inandığı için, düşündüğü (!) için daha fazla özgürlük isteyenler, diğer tarafta düşündüğü ve eleştirdiği için gözaltına alınan gazeteciler. ı ıh cidden sağlıklı değil.

babana katılıyorum mimi. herzaman acaba demek lazım insan kendini bile tanıyamıyor be kuzum!

mevlitlerde pilav yapılıyodu dimi lan? yedin dimi mimi doğru söyle yedin dimi?

Mimi Wonka dedi ki...

Gitmedim mevlite, yaptılar sanırım da bilmiyorum yani. Ben; sabah bebeği görüp sevip koklayıp akşam bebek uyurkene yemekli içkili muhabbet sofrası etkinliklerinde bulundum genelde, oh mis :D