12 Mart 2008

ÇukurNot:Ölüm

Ölüm geliyor aklıma birden ölüm
Bir ağacın gövdesine sarılıyorum.

2 yorum:

kirmizi dedi ki...

sunay akın' ın imza üzerine yaptığı tespiti biliyorsundur demi?

not: CS büyük adam

mimi wonka dedi ki...

evet biliyorum, severim Sunay Akın'ı da...

Başkadır Cemal Süreya. Ülkü yüzünden bir y'sini S.Evren'e kaptırmıştır. Üzülmüşmüdür bilmem. Babasının ölümünde ağlamamıştır hiç, çünkü öncesinde yaşamıştır o acıyı bir şiirinde...

"Sizin Hiç Babanız Öldü Mü?"

-"Babamın trajik ölümünü anımsıyorum; kız kardeslerim, halam, başkaları kendilerini yerden yere atıyorlardı. Benim gözümden yaş gelmemesi o günlerde dedikodu konusu bile olmuş. Bir süre sonra, kız kardeslerim, halam, baskaları, gerçeğe alıştılar. Ama benim için düğüm çözülmedi. Üç yıl sonra Aksaray'da, on üç yıl sonra Beykoz'da gittiğim kahvelerde birçok kez babamın az ileride masada oturduğunu gördüm. Çayını içiyor, az sonra da kalkıp gidiyordu. Yanılsama, evet. Ama neden bütünüyle işlemiyordu yanılsama? Niçin yanına gitmiyordum?

Sizin hiç babanız öldü mü adlı şiirimi babamın ölümü üzerine yazdığımı sananlar var .
İlk şiirlerimdendir. Babamın ölümünden dört yıl önce yayımlamıştım onu."

Cemal Süreya hayranlığım farklıdır benim, konuştukça konuşurum, okudukça okurum... Yorumu da böyle hikayeye dönüştürürüm...

Kırlangıç Sorunu

İki yıldır ormanın ortasına inşa edilmiş güzel bir sitede yaşıyorum. Neden ormanın ortasına inşa edilmiş güzel bir sitede yaşıyor...