La Llorona

by Şubat 06, 2009 3 yorum
Aslında gidip yatıyordum ama aklıma bahsetmeyi unuttuğum bir olay geldi.

Bidiğiniz üzere Beirut beni utandırıp yeni albümün çıkış tarihini öne almış ve 17 Şubat'a kalmadan Ocak sonu çift cdlik Ep albümünü yayınlamıştı. Albümü aldık dinledik (ki zaten öncesinde 2-3 parçaya nette rastlayıp yollayan arkadaşlarım olmuştu sağolsunlar) İlk cd March of the Zapotec favorim, ikinci cd (The Real People) Holland pek de hoşuma gitti diyemem. Yine de pek fazla lak lak edip önyargı yaratmak istemiyorum. (gazeteci duruşu bu olm)

İlk video March of the Zapotec'in ilk parçası sayılan "La Llorona" ile dönmeye başladı. (La Llorona ilk parça sayılır diyorum çünkü öncesinde bir giriş niteliğinde 29 saniyelik "El Zocalo" var, sanırım "zil" demek.) Video'ya (stereogum.com adresindeki bilgiden okuduğum kadarıyla) Zach'in deneyimlerinden edindiği şeyleri anlattığı kısa filmlerin oluşturduğu bir klip yayınlamak istemesi fikri ile başlanmış. Zach daha sonra bu fikirden vazgeçip Owen Cook'un hazırladığı animasyon video için, oturup bir köpek, bir matem tutucu(ağlayıcı denir hani), bir orkestra, bir Meksika mezarlığı ve gözyaşı birikintisi (veya yağmur birikintisi) hakkında kısa bir hikaye yazmış ve bunu animasyon ile birleştirmişler.

La Llorona "Ağlayan Kadın" demekmiş ve bir İspanyol öyküsüymüş sanırım. Çocuklarını öldürüp, bir adam tarfından reddedilen bir kadınla ilgili. (büyük ihtimalle çocuklarını adamın biri uğruna öldürüp daha sonra da o adamın kadını reddetmesi gibi bir şeydir, üşendim araştırmaya neyse) Kadın reddedildikten sonra göçebe olmuş ve ölen çocuklarının hayaletlerine ağlayarak ömrü boyunca onları aramış falan filan. Condon'ın öyküyle bütünlük gösteren (!) bu hikayesi ile ortaya güzel bir animasyon çıkarmışlar.

Beğendim ben bir de siz bakın;


mimi wonka

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

3 yorum:

Alässe_isis dedi ki...

yine aynı samimi, pek tatlı havasıyla beirut bu, sayın wonka. klip de çok içten, insanın içi ısınıyor yahu...

Dreamtime dedi ki...

yaw ben bu beirut'u sevemedim valla mimi bacım :S

Ayça dedi ki...

Ayrıca la Llorona süper bi Chavela Vargas şarkısı, Frida filminin soundtrack'inde de olması lazım. Alabildiğine hüzünlü, hüngür hüngür ağlatabilecek bi şarkı.